Testimonial_Kentucky_Kingdom_800x500.jpg   


Facilitaire dienstverlening in pretparken wordt een ‘sensatie’

 
Pret- en recreatieparken concurreren om de verkoop van seizoenstickets, klanttevredenheid en klantloyaliteit, dit maakt dat persoonlijke gastervaring uiterst belangrijk is. Het bijhouden van de schoonmaaknormen in een pretpark kan echter een grote uitdaging zijn. Het personeel is vaak zeer druk bezig met het in de gaten houden van meerdere faciliteiten waar net zo veel bezoekers naartoe komen als de attracties zelf, vooral wanneer de faciliteiten verspreid liggen over een groot park.
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay is een vooraanstaand pretpark in Louisville, Kentucky. Het bleek erg lastig te zijn om faciliteiten bevoorraad en schoon te houden. Het grote park van meer dan 25 hectare groot heeft het motto ‘All that Matters is the Thrill’ en omvat meer dan 70 attractieritten en achtbanen en 20 waterattracties. Tijdens de zomerdrukte heeft het park soms meer dan 9000 bezoekers per dag.
 
Kentucky Kingdom doet een beroep op plaatselijke arbeidskrachten voor haar schoonmaakpersoneel, waardoor verloop, opleiding, ziekteverzuim, motivatie en vastlegging van de prestaties een bijzondere uitdaging vormen. Volgens Jake Allgeier, Park Services Manager, is het de juiste keuze geweest om het gebruik van Tork Vision Schoonmaken* verder uit te breiden in het park.
 
Realtime bruikbare data voor parkservicemanagers
Tork Vision Schoonmaken* is ’s werelds toonaangevende software voor datagestuurd schoonmaken binnen de facilitaire dienstverlening. Het biedt actuele informatie waar de servicemanagers en schoonmakers van het park direct mee aan de slag kunnen om op proactieve wijze om te gaan met het schoonmaken en bijvullen van voorraad. Het systeem bestaat uit verbonden apparaten die actuele informatie bieden over wat nodig is, waar en wanneer. Via tablets, smartphones of elk apparaat met internettoegang, ontvangen supervisors en schoonmakers digitale schoonmaakplannen en hebben ze een snel overzicht van welke delen van een faciliteit aandacht nodig hebben en welke producten er precies nodig zijn. Met datagestuurd schoonmaken kan er minimaal 20% bespaard worden in schoonmaaktijd en heeft het schoonmaakpersoneel een meer doelgerichte dag op het werk, samengaand met minder stress.
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay gebruikt nu continu Tork Vision Schoonmaken* om toegang te krijgen tot actuele gegevens van 163 verbonden apparaten verspreid over het hele park. De software houdt de voorraadniveaus in de gaten en het aantal gasten dat elke zone van het park bezoekt, zodat schoonmakers precies weten waar ze nodig zijn. Dit is vooral handig tijdens drukke weekenden, wanneer het aantal bezoekers aan het park met wel duizenden kan verschillen.
 
En wat blijkt, Allgeier had gelijk. Het park heeft geprofiteerd van Tork Vision Schoonmaken*.
 
Personeel vindt het geweldig 
“Het personeel is er zeer tevreden over en we gebruiken onze tijd nu veel efficiënter, omdat we niet langer elke dispenser fysiek hoeven te controleren”, merkt hij op. “Het is echt een geweldig voordeel om dat niet meer te hoeven doen.”
 
Jessi O’Daniel, CTA, Senior Manager of Guest Relations, voegt eraan toe dat de introductie van Tork Vision Schoonmaken* in meerdere gebieden positief is ontvangen, met name wat betreft het erkennen en motiveren van het personeel.
 
Inzichten om beter geïnformeerde beslissingen te nemen
“Het systeem helpt het gehele bevoorradings- en onderhoudsproces”, aldus O’Daniel. “Het ondersteunt de workflow van onze medewerkers, omdat het gebaseerd is op welke gebieden en benodigdheden daadwerkelijk worden gebruikt”, zegt ze. “En omdat het parkmanagement nu toegang heeft tot alle dagelijkse activiteiten uit de online gegevens, hebben we nu een goed inzicht in de prestaties van het personeel. Die inzichten leiden weer tot betere besluitvorming en aanpassingen in de planning.”
 
Als ze een samenvatting zou moeten geven van het eerste seizoen** met het systeem, dan is O’Daniel de eerste die een positieve beoordeling zou geven. “We zijn gewoon echt grote fans. Het systeem is zeer eenvoudig in gebruik gebleken”, zegt ze. “Alles wat je kunt bieden om het dagelijkse leven van iedereen gemakkelijker te maken, is natuurlijk een goed idee. We begrijpen niet dat niet elk park dit systeem gebruikt.”
 
Kentucky Kingdom and Hurricane Bay gaat nu vooral hun rapportages en analyses bestuderen en zal zich dan met name richten op schoonmaakkwaliteit en voortdurende efficiëntie op basis van feitelijk gedocumenteerde kennis. En omdat de introductie van het systeem gesteund wordt door Customer Success-ondersteuning van Tork-personeel, zal Kentucky Kingdom and Hurricane Bay het systeem blijven afstemmen op basis van bevindingen en resultaten.
 
 
 
*Tork Vision Schoonmaken had hiervoor de naam Tork EasyCube®.
**2017
Achtbaan in Kentucky Kingdom
“Het personeel is er zeer tevreden over en we gebruiken onze tijd nu veel efficiënter, omdat we niet langer elke dispenser fysiek hoeven te controleren.”
Jake Allgeier, Park Service Manager