Gekås-Ullared_800x500.jpg


Meer omzet met betere ervaringen in de sanitaire ruimte

Een betere sanitaire ruimte leidt tot betere sales. Met Tork PeakServe® kunt u de beste ervaring creëren voor consumenten, waardoor de tevredenheid en uitgaven worden verhoogd, en tegelijkertijd stress en frustratie voor uw schoonmaakpersoneel verminderen. Zie hoe Tork PeakServe® het team van Gekås Ullared helpt de sanitaire ruimtes superieur te onderhouden voor 5000 consumenten – elke dag.


Papieren handdoeken bijvullen voor vijf miljoen bezoekers: een ware kunstvorm

Elk land heeft zijn belangrijkste trekpleister voor toeristen. Frankrijk heeft het Louvre. Italië heeft de Sint-Pietersbasiliek. Zweden heeft een winkel in de bossen van Halland. Met bijna vijf miljoen bezoekers per jaar vormt Gekås in Ullared de logische keuze voor een pilotonderzoek van het nieuwe en innovatieve handdoeksysteem Tork PeakServe®.

 

De winkel begon op de begane grond van een villa in 1967 en is nu een warenhuis ter grootte van vijf voetbalvelden. Dit is de plek waar 4,8 miljoen mensen in 2016 op zoek gingen naar de beste koopjes. De gemiddelde klant besteedt 4 uur en 43 minuten in de winkel, en in die tijd brengen de meesten van hen meerdere bezoeken aan een van de 115 toiletten. 

 

“We hebben momenteel 35-40 mensen die schoonmaken bij Gekås, en toch kan het heel stressvol zijn,” zegt Ulrika Kerttu, locatiemanager van Sodexo, het bedrijf dat alle schoonmaakzaken regelt bij Gekås. “Elk toilet in het warenhuis wordt ten minste drie keer per dag schoongemaakt, en sommige nog veel vaker. Toch is het bijna onmogelijk om te zorgen dat de papieren handdoeken aangevuld blijven. Omdat er zo veel klanten zijn moeten de schoonmakers in de rij staan om binnen te komen en te kunnen schoonmaken. De papieren handdoeken mogen niet op raken en dat zorgt voor veel stress bij onze medewerkers.”


Test met Tork PeakServe

In december 2016 werden zeven van de Tork Xpress® Multifold Handdoek Dispensers vervangen door het nieuwe Tork PeakServe® Continu™ Handdoek Systeem.


“We hebben ze in de sanitaire ruimtes en het restaurantgedeelte geplaatst,” aldus Ulrika Kerttu. “Het is daar altijd ontzettend druk, en met die locatie konden we de test uitvoeren onder de meest veeleisende omstandigheden.” 


Na een test van bijna een half jaar krijgt het systeem de hoogste cijfers. “Ze zijn echt fantastisch! Dit is precies wat wij nodig hadden.” 


Een volledig nieuw systeem voor papieren handdoeken Tork PeakServe bestaat uit een gloednieuwe soort papieren handdoeken en combineert extra hoge capaciteit met een unieke, snelle en onderbroken stroom van uitgifte. De nieuwe handdoeken zijn samengeperst, waardoor er in de nieuwe dispenser tot 250 procent meer handdoeken passen ten opzichte van huidige handdoeksystemen.


“Het is een enorm verschil. We hoeven de handdoeken niet meer zo vaak bij te vullen. Het feit dat de handdoeken zijn samengeperst betekent niet alleen dat elke dispenser capaciteit heeft voor meer dan 100 handdoeken, maar ook dat ze veel minder ruimte innemen in het magazijn en op de schoonmaakkarretjes,” zegt Ulrika Kerttu.


Snelle navulling

Met Tork PeakServe wordt de tijd voor het vullen gehalveerd, en kan er op ieder moment worden bijgevuld. De bundels worden van onderaf geladen terwijl de handdoeken aan de bovenkant worden uitgegeven. Dit zorgt voor een soepele handeling waarbij minimale trekkracht nodig is.

 

Belangrijk voor klanttevredenheid 

Uit een recente enquête* bleek dat vuile en te drukke toiletten de grootste ergernis zijn voor gasten van drukbezochte locaties. In totaal heeft 71 procent een negatieve ervaring gehad met de toiletvoorzieningen bij een plek met veel bezoekers. Dit is iets dat de zaken kan beïnvloeden, want twee van de vijf mensen die een slechte ervaring gehad hebben vertellen hierover aan hun vrienden. Aangepast op vele bezoekers Håkan Petterson, verkoopvertegenwoordiger bij Ahnviks, levert hygiënematerialen aan Gekås en verheugt zich op de introductie van Tork PeakServe. “Tork PeakServe biedt iets wat hiervoor nog niet bestond en we zien vele mogelijkheden. Nu we de voordelen met eigen ogen hebben gezien is het duidelijk dat dit systeem voldoet aan de wensen voor drukbezochte locaties. We kijken ernaar uit om het systeem in onze faciliteiten op te nemen.”
 
*Gebaseerd op een IPSOS enquête van 3.000 mensen in de VS, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Polen en Zweden die in de afgelopen 9 maanden een locatie met veel bezoekers hebben bezocht.
"Dit systeem kwam geen dag te vroeg. We hebben nu overal in het warenhuis Tork PeakServe. Dit maakt ons werk makkelijker. Niet iedereen denkt misschien zo veel aan handdoeken, maar voor ons is het belangrijk.”
Ulrika Kerttu, Locatiemanager, Sodexo