Twee vrouwen die met elkaar praten met vooraan een tablet

Zorg voor consistente schoonmaakkwaliteit op elk moment

Hoge en consistente kwaliteit is essentieel voor facilitaire dienstverlening. We hebben twee artikelen samengesteld waarin we onze leerpunten en aanbevelingen delen. In het eerste artikel laten we zien waarom het bieden van consistente kwaliteit bij schoonmaken zo belangrijk is en in het tweede artikel delen we onze kennis over hoe u ervoor zorgt dat u op elk moment hoogwaardige kwaliteit kunt bieden. 

 

Nieuwe verwachtingen
Door de pandemie zijn er nieuwe verwachtingen ontstaan om extra en vaker schoon te maken. Het aanpakken van nieuwe schoonmaakvoorschriften, -protocollen en -procedures vereist extra training en kan leiden tot personeelsproblemen, omdat van u wordt verwacht dat u meer werk doet met dezelfde of zelfs minder schoonmaakmiddelen. Daarnaast zijn er nieuwe verwachtingen over het aantonen van schoonmaak en hygiëne, wat meer administratie en rapportage vereist om aan de nieuwe normen te voldoen.
 
Klantverloop
Schoonmaken is een van de meest uitbestede diensten in branches zoals onderwijs, hotellerie, ziekenhuizen, retail en commerciële of residentiële gebouwen. Maar statistieken laten zien dat een gemiddeld schoonmaakbedrijf ieder jaar 55% van zijn totale klantenbestand verliest vanwege slechte schoonmaakpraktijken*. En dat nieuwe klanten meestal worden aangetrokken door concurrerende prijzen en een hoog serviceniveau. Daarom is het bieden van hoge en consistente schoonmaakkwaliteit van essentieel belang om klantverloop te vermijden. Vooral in de huidige tijd is hygiëne, meer dan ooit, een topprioriteit. 
 
Verbeter de kwaliteit en efficiëntie
Het is een grote uitdaging om schoonmaakkwaliteit en hygiëne in stand te houden of te verbeteren, vooral als u tegelijkertijd de operationele efficiëntie wilt verbeteren. Als u zich in het verleden richtte op het verbeteren van kwaliteit en klanttevredenheid, zakte uw efficiëntie, of andersom: als u te veel probeerde om de hoeveelheid werkuren en schoonmaakmiddelen te stroomlijnen, had dit invloed op de kwaliteit van het werk. Vandaag de dag kunnen technologie en innovaties u helpen om beide te doen: kwaliteit en klanttevredenheid verbeteren én uw efficiëntie verhogen. 
 
Meer motivatie bij medewerkers
Datagestuurd schoonmaken geeft u de mogelijkheid om een nieuwe en slimmere manier van werken te ontdekken, die tijd bespaart en efficiëntie verhoogt. Actuele informatie over waar schoonmaak en navullen nodig is biedt u en uw personeel de mogelijkheid om het gebruik van middelen te optimaliseren en proactiever te zijn in plaats van te werken op basis van een vaste routine. Door te weten wanneer en waar er schoongemaakt moet worden, kunnen schoonmakers onnodige schoonmaakrondes en dispensercontroles vermijden, zodat ze meer tijd kunnen besteden aan belangrijke taken zoals het schoonmaken van aanraakpunten waar dat het meest nodig is. Deze nieuwe manier van werken biedt u en uw schoonmakers beter overzicht en controle, wat vervolgens de motivatie verhoogt en stress en fysieke belasting verlaagt. Het resultaat van datagestuurd schoonmaken is een revolutionaire boost in efficiëntie, kwaliteit en betrokkenheid van medewerkers. 

 
Wilt u meer informatie over hoe u kunt zorgen voor consistente kwaliteit in schoonmaakdiensten? 

De bedrijfswaarde van Tork Vision Schoonmaken:

“Data-gestuurd schoonmaken verandert de hele sector. Ten eerste wordt de efficiëntie aanzienlijk verbeterd. Ten tweede stimuleert het de motivatie van medewerkers. Ten derde zorgt het voor nieuwe, hogere schoonmaaknormen voor onze klanten. Met behulp van actuele data gaan we de prestaties in de hele markt verhogen.”
Jean Dussaix, Senior Global Category Buyer bij Sodexo

tork_easycube_tablet_passengerterminals_800x500.jpg  


Het is tijd om te upgraden naar datagestuurd schoonmaken

In bijna elke industrie zorgen innovaties en nieuwe technologie tegenwoordig voor verandering en optimalisatie van het gebruik van schoonmaakmiddelen. De schoonmaakindustrie is geen uitzondering: in complexe, grote gebouwen met veel schoon te maken eenheden en fluctuerende bezoekersaantallen helpt datagestuurd schoonmaken bij het verbeteren van schoonmaakkwaliteit, operationele efficiëntie en hygiëne terwijl het daarnaast ook zorgt voor een meer zinvolle en minder stressvolle werkomgeving voor schoonmakers.
  
Dit is het moment om digitaal te gaan!
De verschuiving van statische schoonmaakschema’s naar datagestuurd en op basis van daadwerkelijke noodzaak schoonmaken, zal voor u en uw team zorgen voor een totaal nieuw niveau van kwaliteit, efficiëntie en hygiëne. Verbonden apparaten en software die bezoekersaantallen en bijvulniveaus in de gaten houden, bieden u informatie over aktuele schoonmaakbehoeften. Dit maakt het voor u en uw personeel mogelijk om klachten voor te blijven en uw tijd te besteden aan wat nodig is, precies wanneer en waar het nodig is. 
 
De cijfers spreken voor zich
Volgens gegevens die zijn verzameld onder bestaande Tork-klanten, heeft de digitalisering hen geholpen ervoor te zorgen dat dispensers tot 99% van de tijd** gevuld zijn en om 20% van de schoonmaakuren te besparen*****. Uw staf wordt gemotiveerder, minder gestrest en kan meer doen in minder tijd terwijl ze ondertussen het gevoel hebben dat hun werk meer betekenis heeft, omdat ze weten dat elke taak ertoe doet. Dit is de reden waarom zoveel vooruitstrevende bedrijven ervoor hebben gekozen om te upgraden naar Tork Vision Schoonmaken – ’s werelds toonaangevende oplossing voor facilitair management voor datagestuurd schoonmaken. Om de nieuwe hygiënenorm te waarborgen, steunt u uw schoonmaakteam met Tork Vision Schoonmaken en realtime informatie – waardoor een nieuwe en slimmere manier van werken mogelijk wordt, die de schoonmaakprocedures verbetert en tijd bespaart.

Meld u aan voor een korte demo van Tork Vision Schoonmaken

Data-gestuurd schoonmaken draagt op drie belangrijke manieren bij aan de verbetering van schoonmaakwerkzaamheden:

Bronnen

*Cleaning Industry Analysis 2017 – Cost & Trends. 
**Gemeten bij bijna 13.000 verbonden dispensers tussen juni en december 2019, gebaseerd op de tijd per maand dat een dispenser een lege status heeft ten opzichte van de totale tijd per maand.
***Gebaseerd op klantfeedback voor dispensercontroles gedurende 6 maanden voor en na het installeren van Tork Vision Schoonmaken (tussen juni en december 2019). Gemeten op 16 locaties verbonden met Tork Vision Schoonmaken, waarbij elke dispensercontrole ongeveer 20 seconden duurt. 
****Metingen van de klanttevredenheid in twee sanitaire ruimtes met Tork Vision Schoonmaken en twee traditionele sanitaire ruimtes tijdens de ISSA/Interclean, mei 2016. 
*****Gebaseerd op de vastgelegde resultaten behaald bij drie Tork Vision Schoonmaken-klanten, gemeten voor en na de invoering van Tork Vision Schoonmaken.​ 

Opmerking: Tork Vision Schoonmaken had hiervoor de naam Tork EasyCube®.