Nieuwe verwachtingen
Door de pandemie zijn er nieuwe verwachtingen ontstaan om extra en vaker schoon te maken. Het aanpakken van nieuwe schoonmaakvoorschriften, -protocollen en -procedures vereist extra training en kan leiden tot personeelsproblemen, omdat van u wordt verwacht dat u meer werk doet met dezelfde of zelfs minder schoonmaakmiddelen. Daarnaast zijn er nieuwe verwachtingen over het aantonen van schoonmaak en hygiëne, wat meer administratie en rapportage vereist om aan de nieuwe normen te voldoen.
Klantverloop
Schoonmaken is een van de meest uitbestede diensten in branches zoals onderwijs, hotellerie, ziekenhuizen, retail en commerciële of residentiële gebouwen. Maar statistieken laten zien dat een gemiddeld schoonmaakbedrijf ieder jaar 55% van zijn totale klantenbestand verliest vanwege slechte schoonmaakpraktijken*. En dat nieuwe klanten meestal worden aangetrokken door concurrerende prijzen en een hoog serviceniveau. Daarom is het bieden van hoge en consistente schoonmaakkwaliteit van essentieel belang om klantverloop te vermijden. Vooral in de huidige tijd is hygiëne, meer dan ooit, een topprioriteit.
Verbeter de kwaliteit en efficiëntie
Het is een grote uitdaging om schoonmaakkwaliteit en hygiëne in stand te houden of te verbeteren, vooral als u tegelijkertijd de operationele efficiëntie wilt verbeteren. Als u zich in het verleden richtte op het verbeteren van kwaliteit en klanttevredenheid, zakte uw efficiëntie, of andersom: als u te veel probeerde om de hoeveelheid werkuren en schoonmaakmiddelen te stroomlijnen, had dit invloed op de kwaliteit van het werk. Vandaag de dag kunnen technologie en innovaties u helpen om beide te doen: kwaliteit en klanttevredenheid verbeteren én uw efficiëntie verhogen.
Meer motivatie bij medewerkers
Datagestuurd schoonmaken geeft u de mogelijkheid om een nieuwe en slimmere manier van werken te ontdekken, die tijd bespaart en efficiëntie verhoogt. Actuele informatie over waar schoonmaak en navullen nodig is biedt u en uw personeel de mogelijkheid om het gebruik van middelen te optimaliseren en proactiever te zijn in plaats van te werken op basis van een vaste routine. Door te weten wanneer en waar er schoongemaakt moet worden, kunnen schoonmakers onnodige schoonmaakrondes en dispensercontroles vermijden, zodat ze meer tijd kunnen besteden aan belangrijke taken zoals het schoonmaken van aanraakpunten waar dat het meest nodig is. Deze nieuwe manier van werken biedt u en uw schoonmakers beter overzicht en controle, wat vervolgens de motivatie verhoogt en stress en fysieke belasting verlaagt. Het resultaat van datagestuurd schoonmaken is een revolutionaire boost in efficiëntie, kwaliteit en betrokkenheid van medewerkers.
Wilt u meer informatie over hoe u kunt zorgen voor consistente kwaliteit in schoonmaakdiensten?